[Forum] installation af Mandrake 8.0

From: <web-pen@worldonline.dk>
Date: Tue Aug 07 2001 - 20:50:14 CEST

Jeg forsøger at installere Mandrake 8.0 med bootdiskette lavet i rawrite.

Udstyr: Pentium 133 Mhz, 40 Mb RAM, 2 harddiske på hh. 1230 og 2460 Mb opdelt i 3 logiske drev i Windows 98; den kan kun boote fra A og C.
Planen er at lave en ren Linux-maskine uden Windows.

Ved opstart kan jeg vælge mellem automatisk boot fra hdb1 eller manuelt ved at skrive: linux <parametre>.

Spørgsmål 1:
kan Mandrake køre på en gammel Pentium 133 Mhz med kun 40 Mb RAM?
Spørgsmål 2: ?
hvis den kan, hvilke parametre skal jeg så anvende for at få Mandrake til at boote fra CD-rom (genkende dette) i stedet for fra harddisken hdb1 ?

PS: Når jeg lader den automatiske boot køre melder den til sidst kernel panic.... og låser.
Min bootdiskette er lavet i rawrite på min egen Pentium II 233 Mhz.

venligst
Jakob