Re: [Forum] Kernel 2.4.7 Problemer...

From: David Nielsen <Lovechild@mailme.dk>
Date: Tue Jul 31 2001 - 00:38:25 CEST

Ok, der er en fejl i de nyeste Nvidia drivere som har at gøre med OpenGL
rendering (Vsync error), som i mit tilfælde er så slemt at det har lagt hele
mit system ned flere gange. Dette er et kendt problem (af Nvidia) og endtil
videre har jeg og andre fundet den i systemer som kører Nvidia Drivere
Version 1.0-1025 (Nyeste version fra www.nvidia.com)

Dette fixes ved at:

A) Opgradere til Kernel 2.4.7 som inkludere AA's SoftIrq patch (At fra
2.4.6-pre6 har softirq)
B) Tilføje linien
export __GL_SYNC_VBLANK=0
til /etc/bashrc

Sådan !

Mit Debian Unstable er nu 99,9999% stabilt, og med hensyn til grafik
lockup'et har jeg ikke set det siden.. hvor det før smadderede systemet en
gang i timen (Det var lidt ligesom at bruge Wintendo 98 :-) )

En glædelig bieffekt ved dette er at jeg hentede 10 fps ekstra i Strike Force
:-)

- David