Re: [Forum] Hvilken dist til server?

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Sun Jul 15 2001 - 13:31:05 CEST

On 15, Jul, 2001 at 01:03:15PM +0200, Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Jeg ved ikke om Redhat er den bedste dist, det er bare den jeg bruger, og
> hvorfor skifte, til en anden dist, når man er tilfreds med det man har?

 Ja, det smarteste er at bruge det man kender og er komfortabel med.

> btw: Så tror jeg det er de færreste der vælger en standart
> (server)installation og så bare bruger den som den ser ud, så i bund og
> grund er det nok lidt ligemeget hvad du vælger.

 Jeg kan huske SuSE har en 'minimal' installation, hvor man så
 installerer apache/ftpd/database-server osv. efter behov, de skriver en
 fin vejledning om det på http://www.suse.de/en/linux/webserver/,
 særligt http://www.suse.de/en/linux/webserver/implementation1.html er
 nok relevant her.

 Jeg har selv holdt mig til Debian & Co. + OpenBSD det sidste år eller
 2, og det er også ganske fremragende.

 Mvh.
                 Morten