[Forum] ftp sikkerhed

From: gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue Jul 10 2001 - 13:43:47 CEST

Først tak for tidligere hjælp - jeg har bl.al fået hjælp til at komme på
stofanet :-))

I min læsning af "Friheden til sikkerhed på internettet" har jeg forsøgt
at lukke min ftp server. I /etc/inetd.conf har jeg udkommanderet alle
services, incl linien:
ftp stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.ftpd -l -a.
Derefter har jeg genstartet initd med kommandoen:
/etc/rc.d/init.d/inet reload

Men kører jeg nu "nmap" får jeg stadig at min ftp kører på port 21 og
jeg kan telnette til den: "telnet localhost 21"

Såvidt jeg kan se ud af "Friheden til sikke.." skulle jeg nu have lukket
for FTP server, men det ser ikke ud at jeg har alligevel..
Kan den lukkes på anden måde?

(Jeg bruger mandrake 7.2 på intel pentium 3 maskine)
Tak!
/gunner