Re: SV: [Forum] Script til flytning af filer

From: <khald@chem.au.dk>
Date: Tue Jun 26 2001 - 17:22:38 CEST

Hej Forum.

Quoting "Johannesen,Bjarke BZJ" <bzj@SCANDIHEALTH.COM>:

> her er et skelet for et script som vil kunne sådan noget:
> USR=<den bruger det skal kopiers over til>
> jeg har gået udfra at brugerne er medlem af gruppen users.

Det behoever man ikke at antage noget om ...

> <script>
> USR=$1
>
> cp -pr /home/pingvin/.wine /home/$USR/
> chown -R $USR:users /home/$USR/.wine/

chown -R ${USR}. /home/$USR/.wine/

> </script>

Punktum adskiller bare brugeren fra gruppen, men naar der ikke
er nogen gruppe tager den "default" gruppen (Ikke et godt navn)
som $USR tilhoerer.

Maa indroemme at jeg ikke har proevet det i scriptet, men
virker ved alm. eksekvering af chown.

Ellers er scriptet jo som det skal vaere ...

M.v.h.

Kasper.

--
Kasper Hald