SV: [Forum] Script til flytning af filer

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@SCANDIHEALTH.COM>
Date: Tue Jun 26 2001 - 09:26:28 CEST

her er et skelet for et script som vil kunne sådan noget:
USR=<den bruger det skal kopiers over til>
jeg har gået udfra at brugerne er medlem af gruppen users.

<script>
USR=$1

cp -pr /home/pingvin/.wine /home/$USR/
chown -R $USR:users /home/$USR/.wine/
</script>

du kan så f.eks bruge den til at rette 1000 bruger som står i filen
brugere.txt på denne måde:

for $i in `cat brugere.txt`
do
echo "opretter .wine for $i"