[Forum] distributioner på cd i aarhus

From: jbmelbye <jbmelbye@web-pen.com>
Date: Mon Jun 18 2001 - 21:42:40 CEST

Hej alle !
Vi skal til at experimentere med linux på det computerværksted for børn og unge, jeg er ansvarlig for.

Jeg mangler derfor en linux-distribution (Redhat eller Mandrake), der kan køre på en Pentium Pro 133 Mhz med to harddiske på 1,2 og 2,5 Gb, 64 Mb RAM og netkort). Er der noget sted i Aarhus, hvor man kan købe en af de nævnte distributioner og i givet fald kan Mandrake køre på denne 133 Mhz-maskine ?
(Det tager lidt for lang tid at downloade dem med et 256 adsl-modem)

Er der desuden noget til hinder for at koble maskinen op på et peer-to-peer-netværk af windows-98-maskiner, så den kommende linuxmaskine kan få adgang til vores ADSL-Speedstream-modem (Teledanmark) ?

venligst

Jakob B. Melbye
Hjortshøj