Re: [Forum] Linux som workstation

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Sat Jun 16 2001 - 22:15:11 CEST

Hejsa Kasper,

Her følger en liste over hvilke programmer jeg bruger til de opgaver du nævner:

Opera 5 (http://www.opera.com/)
Mozilla (http://www.mozilla.org/)
Netscape (http://www.netscape.com/)

> Mail/Kalender: Outlook (som jeg sync. med min Palm)
Evolution 0.10 (http://www.ximian.com/apps/evolution.php3)
Evolution har så vidt jeg ved også Palm sync; jeg bruger det dog ikke
selv.

> Netmonitor: Net-Xray / MS Netmonitor (fra NT 3.51)
Jeg bruger ikke selv nogen decideret netmonitor, hvad er det for noget
info om netværket du søger? Packet sniffer? Net load?

XMMS 1.2.4 (http://www.xmms.org/)

> DVD/DivX: PowerDVD
MPlayer (http://mplayer.sourceforge.net/)
Jeg afspiller ikke DVD.

> FTP Klient: Leech FTP (den kan køre flere treads)
gFTP (http://gftp.seul.org/)
gFTP understøtter også flere threads)

X-CD-Roast 0.98 (http://www.xcdroast.org/)

> Scanner/Pic: Adobe Photoshop
GIMP 1.2.1 (http://www.gimp.org)
Jeg bruger Sane's GIMP plugin til scanner interface.
Sane 1.0.3 (http://panda.mostang.com/sane/)

> Pic view'er: Acdsee
GQview 0.10.1 (http://gqview.sourceforge.net/)

Jeg kører Ximian Gnome 1.4, og mange af ovenstående programmer er med i
deres distribution.

Ud over ovenstående, så er der jo altid spørgsmålet om office
programmer.
Jeg ynder selv at skrive i enten LaTeX (http://www.latex-project.org/)
eller DocBook (http://www.oasis-open.org/docbook/) afhængig af opgaven,
men man kommer (desværre) aldrig helt uden om de populære MS Office
formater.
Jeg bruger selv Gnumeric 0.65 (http://www.ximian.com/apps/gnumeric.php3)
til regneark, og AbiWord 0.7.14 (http://www.abiword.org/) til tekst
behandling.

Mvh

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
A hacker does for love what others would not do for money.