Re: [Forum] Linux som workstation

From: David Nielsen <lovechild@mailme.dk>
Date: Sat Jun 16 2001 - 10:16:12 CEST

Bruger selv Linux eksklusivt som desktop OS.

Here goes :

Browser = Mozilla eller Opera
Mail = Evolution
Netmonitor = Etheral (Se evt. freshmeat)
mp3/winamp klon = XMMS
DVD = Xine eller LiViD
DIVX = Avifile eller MPlayer
FTP Klient = Gftp
CDR = Gtoaster
Pic viewer = eog eller gtksee (acdsee klon)
Pic edit/scanner = Gimp + SANE
M$ Office = OpenOffice eller StarOffice

som desktop gnome 1.4 !!

- David

> [...]
> kunne se at linux har gjort sig som et alternativ til nt på en workstation.
> Jeg tror mest det skyldes at jeg ikke har brugt tiden til at sætte en
> workstation op, og så faktisk bruge den. Derfor vil jeg nu installer linux
> som workstation. For at jeg får den brugt, så skal jeg ligesom vide hvilke
> programmer jeg kan bruge istedet for de MS programmer jeg bruger idag.
>
> Så her er en liste over de programmer jeg bruger mest
>
> Browser: IE 5
> Mail/Kalender: Outlook (som jeg sync. med min Palm)
> Netmonitor: Net-Xray / MS Netmonitor (fra NT 3.51)
        Winamp
> DVD/DivX: PowerDVD
> FTP Klient: Leech FTP (den kan køre flere treads)
> CDR:
        Easy CD Creator / CDR-Win