[Forum] Linux som workstation

From: Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>
Date: Sat Jun 16 2001 - 09:24:19 CEST

Hejsa....

Jeg har igennem nogle år brugt linux som server os, men har ikke rigtig
kunne se at linux har gjort sig som et alternativ til nt på en workstation.
Jeg tror mest det skyldes at jeg ikke har brugt tiden til at sætte en
workstation op, og så faktisk bruge den. Derfor vil jeg nu installer linux
som workstation. For at jeg får den brugt, så skal jeg ligesom vide hvilke
programmer jeg kan bruge istedet for de MS programmer jeg bruger idag.

Så her er en liste over de programmer jeg bruger mest

Browser: IE 5
Mail/Kalender: Outlook (som jeg sync. med min Palm)
Netmonitor: Net-Xray / MS Netmonitor (fra NT 3.51)
MP3: Winamp
DVD/DivX: PowerDVD
FTP Klient: Leech FTP (den kan køre flere treads)
CDR: Easy CD Creator / CDR-Win
Scanner/Pic: Adobe Photoshop
Pic view'er: Acdsee

Så håber jeg der er nogen som kan hjælpe og nu ikke noget med at rykke
hovedet af hinanden, for vi har sikkert forskellig favorit programmer :-)

Best Regards
Kasper Kamp Simonsen