Re:[Forum] Stofanet

From: Gunner Carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Fri Jun 15 2001 - 21:37:00 CEST

> [...]
> anden windows pc, og at det nu ikke virker. Du må IKKE nævne at du køre
> linux eller mac, så siger de bare at det er derfor du har problemer.
>
> Løsning er noget i stil med dette, kan bare ikke lige huske ip-addresserne,
> så derfor må du lige ringe til stofa.
>
> - sæt din pc op til at have en bestemt ip (din.normal.addresse.254)
> - ping en eller anden stofa server (disse ping pakker laver så vidt jeg
> husker en timeout)
> - ændre din ip til din egen addresse
> - ping en eller anden server
> - Nu burde det virke, jeg ved godt det lyder underligt, men det virkede for
Jeg fik faktisk en stofa medhjælper til at hjælpe mig med netop dette, og
faktisk var det på min linux boks, men det hjalp ikke -
(Han vidste ikke det var en linuxboks i starten og kunne derfor ikke bakke
ud da han fandt ud af det midt i samtalen) -

Derfor tror jeg det måske OGSÅ kunne have noget at gøre med det en anden her
i tråden nævnte:

>Der kan også være problemer
>med hastigheden på dit interne netværk, du skal nok tvinge dit
>netkort til 10mbit half duplex hvis den ikke selv finder ud af det.
Jeg har nemlig været på Stofanet for et halvt år siden, med linux maskinen,
men ofte når jeg slukkede for maskinen, ville den ikke logge på igen.Så
slukkede og tændte jeg modem og maskine, til den igen ville. Kunne årsagen
til dette være det med 10mbit halv duplex?

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg tvinger mit
netkort til 10mbit half duplex?

/gunner