RE: [Forum] Stofanet

From: Kasper Kamp Simonsen <kasperks@it.dk>
Date: Fri Jun 15 2001 - 18:50:15 CEST

Hej... jeg har haft samme problem, og det ER fordi stofa cashe'r din
mac-addresse. Hvis det ikke hjælper at slukke dit modem, så ring til stofa's
support, og fortæl dem at du har flyttet din modem fra en windows pc til en
anden windows pc, og at det nu ikke virker. Du må IKKE nævne at du køre
linux eller mac, så siger de bare at det er derfor du har problemer.

Løsning er noget i stil med dette, kan bare ikke lige huske ip-addresserne,
så derfor må du lige ringe til stofa.

- sæt din pc op til at have en bestemt ip (din.normal.addresse.254)
- ping en eller anden stofa server (disse ping pakker laver så vidt jeg
husker en timeout)
- ændre din ip til din egen addresse
- ping en eller anden server
- Nu burde det virke, jeg ved godt det lyder underligt, men det virkede for
mig

/Kasper Kamp