Re: [Forum] Stofanet

From: Erwin Lansing <erwin@lansing.dk>
Date: Thu Jun 14 2001 - 23:41:57 CEST

On Thu, Jun 14, 2001 at 08:25:06PM +0200, Fred Philmon wrote:

> Pinger jeg gateway 192.168.193.254 får jeg 100% loss !!
> Jeg kan altså ikke komme videre fra modemet og ind til Stofas gateway med
> Linux; med macintosh går det fint.
> Der er grønt lys i begge ender af ethernetkablet, både i modem'et og (dog
> kun ét grønt lys) i netkortet.
>
> På min Macintosh går alt fint når bare jeg husker at slukke for modemet
> inden jeg skifter fra linux og til Macintosh. (MAC-adresse).

det er en kendt 'feature' at stofa også cache mac-adressen på
deres side, ikke kun i dit modem. Hvorfor de gør det kan man
spekulere lidt på. Udover at ringe til support og sørge om de kan
resette modemmet på deres side, kan du blot lade modemmet være
slukket hele natten og håbe dens cache timer ud. Du kan altså ikke
bare skifte maskiner på modemmet. Der kan også være problemer
med hastigheden på dit interne netværk, du skal nok tvinge dit
netkort til 10mbit half duplex hvis den ikke selv finder ud af det.

/erwin

--
Erwin Lansing 		-- 		www.droso.org
"You've got mail"