Re:[Forum] Stofanet

From: Gunner Carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Thu Jun 14 2001 - 22:08:09 CEST

> Med andre ord har du prøvet at sætte din Mandrake op til at køre DHCP?
Jeg har prøvet at gå ind i linuxconf/host name and IP network devices
/adaptor1/ configmode og dér sætte config mode til dhcp.

Når jeg så telnetter sker der ikke mere end før, altså:
telnet 192.168.30.2 259
trying 192.168.30.2... (og så sker der ikke mere , jeg har ventet i mere end
to minutter).

Efter jeg så har sat ovennævnte config mode til dhcp og prøver at reboote
får jeg under opstart under ethernet:
Determining IP information via dncpcd failed og jeg kan ikke længere få eth0
op ved at køre ifconfig.

Hører der mere til at "sætte din Mandrake op til at køre DHCP?" ?

> Har du prøvet telnet til 192.168.30.2 port 259 ?

Ja, det giver:
telnet 192.168.30.2 259
trying 192.168.30.2... og så ikke mere i flere minutter (efter mere end to
minutter stoppede jeg).
> Du kan først se din gateway efter du har logget ind her.
> Nu om stunder skulle de vist også have lavet en web-login mulighed -
> for dem der absolut ikke vil automatisere deres login.
Ja, jeg kan fra min mac skrive (i en browser) http://signon.stofanet.dk og
så få en signon side hvor jeg kan logge på (og se hvor meget trafik jeg har
haft i indeværende måned m.m.), men det kan jeg ikke fra Linux.