Re: [Forum] Rawrite og install-boot-disk

From: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Date: Mon Jun 04 2001 - 15:49:15 CEST

On 04 Jun 2001 14:51:18 +0200, linuz wrote:
[snip]
> (jeg har indsat vippekontakt i PC, som jeg anvender til at tænde og slukke for strøm til windows- og linux-harddiske ved opstart - virker fint på ATX-bundkort med Linux 5 og 6).
[snip]

Svend Erik's forslag løser højest sandsynligt dit problem mht
fremstilling af bootdisk, jeg synes bare lige, at jeg vil henlede din
opmærksomhed på, at der findes nogen der hedder en bootloader.

En bootloader er et program der køres ved opstart, dette "loader" så det
operativ system, som brugeren vælger. (Simplificeret forklaring).

LILO er et eksempel på en sådan bootloader.

Ved brug af en bootloader kan du slippe for at have en vippekontakt til
at tænde/slukke for strømmen til dine HD, og du kan have adgang til både
din Windows HD og din Linux HD på samme tid.

Mvh

--
Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
Reactor error - core dumped!