[Forum] Rawrite og install-boot-disk

From: linuz <linuz@web-pen.com>
Date: Mon Jun 04 2001 - 14:51:18 CEST

Jeg har downloadet RedHat 7.01 og skal have den installeret på frigjort 8 GB harddisk som "ren" installation
(jeg har indsat vippekontakt i PC, som jeg anvender til at tænde og slukke for strøm til windows- og linux-harddiske ved opstart - virker fint på ATX-bundkort med Linux 5 og 6).
Men jeg kan ikke oprette boot-diskette med rawrite fra RedHats første ISO-CD.
Når jeg f.eks. i windows DOS-prompt gør følgende ( G = CD-drev), sker der ingenting:
c:\windows\> G:\DOSUTILS\RAWRITE -f G:\images\BOOT.IMG -d a

Og min tidligere boot-diskette fra RedHat 6.2 virker ikke med version 7.01

Er der evt. én, der kan maile mig en anvendelig boot, eller skal denne være fremstillet på den PC, den skal bruges til (med oprindelig hardware-opsætning osv.)

PS: jeg kan ikke boote RedHat 7.01 fra CD-drev

Venlig hilsen

ikke særlig erfaren Linux-bruger

Jakob B. Melbye
Hjortshøj