[Forum] SV: [Forum] noget om shell scripts

From: Tommy Mogensen <tommy@imv.au.dk>
Date: Mon May 14 2001 - 20:16:09 CEST

"Johannesen,Bjarke BZJ" wrote:

> for i in `find *.html`
> do
> T=`mktemp`
> sed $i > $T
> cp $T $i
> done
>
> ??
>
> den er find virker sikkeret ikke.

[SNIP]

Fyha Bjarke - ingen standarder overholdes:

1) quoting, svar kommer ikke før spørgsmål - hverken i virkeligheden, på
mailinglister eller på news (http://www.usenet.dk/netikette/quote.html).
2) Re: i headeren i stedet for Sv: - så os der bruger en klient, der
ikke snakker dansk kan bruge tråde (RFC 2822). Desuden bliver arkivet på
fx http://www.aalug.dk/pipermail/forum/ meget rodet.
3) '>' eller lign. når man lader spørgsmålet være en del af sit svar, så
man kan se hvad der er spørgsmål og hvad der er svar
(http://www.usenet.dk/netikette/quote.html).

Det er naturligvis indholdet det kommer an på, men hvis de allermest
generelle retningslinier for netikke ikke overholdes og formen er
sjusket mister man troen på at indholdet er seriøst.

/tommy