SV: [Forum] noget om shell scripts

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@SCANDIHEALTH.COM>
Date: Mon May 14 2001 - 12:49:49 CEST

for i in `find *.html`
do
T=`mktemp`
sed $i > $T
cp $T $i
done

??

den er find virker sikkeret ikke.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: hh99-213@uv.silkehs.dk [mailto:hh99-213@uv.silkehs.dk]
Sendt: 14. maj 2001 12:45
Til: forum@aalug.dk
Emne: [Forum] noget om shell scripts

ok, nu har jeg fundet den sed kommando der kan erstatte det, men jeg mangler
stadig en ting, jeg vil gerne konvertere flere filer, og jeg regner ikke med
at jeg kan skive
sed '...' < find *.html > find *.html
eller sådan noget rodet noget. Den eneste umidelbare mulighed jeg kan se jeg
har er at lave et shell script (?)
Kan jeg ikke lave et script der ser sådan ud:
sed '...' < %1 > %1
hvor %1 er en parameter der bliver sendt til scriptet, så kommandoen hedder
find *html | scriptnavn
???
men hvad hedder variablen for den første parameter i et shell script (bash)

håber det virker, kand et gøres smartere???
Mvh.

Thomas "GeKo" Kristensen

ICQ: 11701034
Home: geek.wiktor.dk