Re: [Forum] Screenshot fra konsollen

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Sat Apr 28 2001 - 20:23:20 CEST

On 28, Apr, 2001 at 05:06:18PM +0200, Mikkel Mastrup wrote:
> Jeg har brug for et program, som man kører i konsollen, der kan tage
> billeder af mit X vindue. Når jeg har skrevet "startx" så kan jeg trykke
> Ctrl+Alt+F1 og så har jeg konsolvinduet, selvom X stadig kører på
> Ctrl+Alt+F7. Hvad skal jeg gøre for at tage et billede det grafiske
> skrivebord?
>
> Mikkel Mastrup
>
> PS: Jeg kører med Mandrake 7.2
> PPS: Jeg ønsker IKKE at bruge et "screenshot program" som kræver X.

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du ikke vil bruge et X program, men f. eks.
xv kan tage et screenshot uden selv ast komme med på det, men hvis det
er fordi du vil køre programmet i batchmode så er xwd som foreslået af
Ole Guldberg Jensen klart bedre (og så er det rart at høre at jeg har
OpenBSD lidelsesfæller også i AALUG ;-).

Mvh.
                Morten

--
lynx -source http://home1.stofanet.dk/liebach/pgpkey.html | gpg --import -