[Forum] DirectX i Wine

From: Mikkel Mastrup <mikkelmastrup@hotmail.com>
Date: Sun Apr 22 2001 - 13:54:10 CEST

Jeg har prøvet på at installere spillet Caesar 3 på min Linux-box. Det
virkede da også fint under installationen. Problemet kom da jeg skulle til
at spille det. Caesar 3 mangler manglede filen DDRAW.DLL (jeg er ikke helt
sikker på at det er det rigtige filnavn). Jeg fandt ud af at det var en af
DirectX's .dll'er. Er det ikke noget med at Wine burde virke med DirectX
uden at installere det? Altså at Wine selv har en "DirectX-klon".
  Hvad skal jeg gøre for at fortælle Caesar 3 at den skal bruge Wines
DirectX?

Mikkel Mastrup

PS: Jeg bruger den Wine som fulgte med Mandrake 7.2
PPS: Jeg har ikke Windows på min computer.