Re: [Forum] ~/.rpmrc

From: Lars Clausen <lrclause@cs.uiuc.edu>
Date: Sat Apr 14 2001 - 23:52:07 CEST

On Sat, 14 Apr 2001, Henrik Brix Andersen wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg sidder med et problem med RPM.
> Jeg vil gerne tilføje en per-user rpmrc fil, dette skulle kunne gøres
> ved at oprette filen ~/.rpmrc
>
> I denne har jeg lavet følgende entries:
>
> topdir: /home/btech1/src
> buildroot: /home/btech1/tmp
> packager: Henrik Brix Andersen <btech1@users.sourceforge.net>
>
> Det virker bare ikke. :(
> Hvis jeg kører en
>
> $ rpm --showrc
>
> så står der (bl.a.) følgende:
>
> error: bad option 'topdir' at /home/btech1/.rpmrc:1
> [...]

Så vidt jeg husker skiftede formatet drastisk ved overgangen til RPM 3.0.
Hvis du har brugt gammel dokumentation (såsom 'Maximum RPM') bør du nok
kigge efter noget nyere (nu er jeg selv gået over til Debian, så jeg har
ikke lige pointere liggende).

-Lars

--
Lars Clausen (http://shasta.cs.uiuc.edu/~lrclause) | Hårdgrim of Numenor
"I do not agree with a word that you say, but I    | Retainer of Sir Kegg