Re: [Forum] firewall

From: Kasper Hald <khald@kemi.aau.dk>
Date: Mon Apr 09 2001 - 08:28:47 CEST

Hej Rasmus.

On Sun, 8 Apr 2001, Rasmus B. Nielsen wrote:

> Subject: Re: [Forum] firewall
>
> hej
>
> jeg siger tak for tilbudet Svend, men det er desværre forsendt jeg får det .-((
>
> (jeg mangler stadig hjælp til min firewall, så hvis der er nogle der har
> vært på den Workshop. Så må i meget gerne hjælpe mig !!))
>
> mvh. Rasmus

Det links som Svenne gav dig er ikke helt korrekt. Du siger
at du koerer med en 2.2 kerne. Netfilter er firewall'en
til kerne 2.4. Kig paa http://www.sslug.dk/sikkerhed
og vaelg "Brug af firewall facilitet i Linux 2.2 (viser også
Masquerading)" (http://www.sslug.dk/sikkerhed/ipchains.html)
Her er et script til ipchains som er firewall'en til
kerne 2.2. Jeg vil dog godt benytte lejligheden til
at opfordre dig til at opgradere til 2.4 kernen
og faa netfilter/iptables i stedet for ipchains.

M.v.h.

Kasper.

--
Kasper Hald