[Forum] Nyt Linux Web-site

From: Mikkel Mastrup <mikkelmastrup@hotmail.com>
Date: Sun Apr 08 2001 - 00:27:40 CEST

Hej.

Jeg hedder Mikkel Mastrup og er gået igang med at lave et web-site
(http://welcome.to/projektet) der omhandler Linux, Open Source og lidt om
computere generelt. Grunden til at jeg skriver på denne mailingliste er at
jeg ikke kan lave det hele selv. Jeg har brug for andre Linux-interesserede
som kunne tænke sig at hjælpe. Lige nu er den i startfacen og jeg har mange
forslag til hvad der mere kunne laves. F.eks:

Udybet how-to om kernekompilering. Altså hvor der fortælles hvad som skal
tilføjes og hvad som skal fjernes fra kernen.

How-to om installation og brug af KDE

How-to om installation og brug af GNOME

How-to om installation og brug af WINE

En side om Emacs samt brugervejledning

En side om WAP-produktion under Linux.

En side om Tux samt alle de andre maskotter fra Linux-verdenen (f.eks. SuSEs
Geeko eller KDE's drage Konqi, osv.)

En side om Eric S. Raymond samt en beskrivelse a "Bazaren og Katedralen".

En smule om GNU/Hurd

En side om spil til Linux. Installationsvejledninger, anmeldelser, hjælp til
dem, osv.

Hvordan man får installeret Linux på en bærbar computer - uden cd-rom-drev.

En forklaring af GPL.

Nogle flere links.

osv.

Jeg har faktisk brug for hjælp til lige præcis det som du kunne tænke dig at
skrive om.

Lige i øjeblikket er der nogle stavefejl og nogle andre småting som måske
ikke er helt perfekte, men den kan stadig sagtens besøges selvom man ikke er
web-programmør. Hvis du er helt ny inden for Linux-verdenen så kan jeg også
godt bruge din hjælp. Meningen med denne side er nemlig at den skal kunne
hjælpe nybegyndere med Linux og forklare om Open Source uden at være for
teknisk. Hvis du er nybegynder så kan du altså læse siden igennem og skrive
tilbage hvis der er noget du ikke forstår. Hvis du undrer dig over et
spørgsmål så kan du jo også stille det, og så kan vi se på at lave en
løsning som vi kan lægge ud på nettet, så der ikke er andre der behøver at
stå med det samme problem.

På forhånd tak
Mikkel Mastrup
http://welcome.to/projektet

PS: Hvis der er en som ville teste den i Lynx så kunne det også være godt.
Jeg har nemlig prøvet at tilpasse den så den kan se i næsten alle browsere
og på næsten alle skærmstørelser.