[Forum] Danskificering af Dia

From: Lars Clausen <lrclause@cs.uiuc.edu>
Date: Fri Apr 06 2001 - 00:41:04 CEST

Hejsa!

For alle jer der sidder derude med lidt tid på hånden:
Jeg er med-udvikler af open-source programmet Dia
<URL:http://www.lysator.liu.se/~alla/dia/dia.html>, som bl.a. indeholder en
række skabeloner til forskellige diagrammer. Vi håber på at få det oversat
til så mange sprog som muligt, og jeg har dertil brug for nogen der kender
til de forskellige modelleringssystemer, og hvad de normalt hedder på
dansk. Vi har følgende samlinger af skabeloner som er mere eller mindre
oversat:

       UML da:100%
        ER da:100%
    sybase da:0%
        FS da:0%
   network da:66%
 Flowchart da:0%
   Circuit da:93%
   Contact da:0%
   GRAFCET da:23%
chronogram da:100%
      SADT da:0%
 Pneumatic da:43%
  Electric da:0%
     civil da:71%
    jigsaw da:100%
       MSE da:28%
       SDL da:5%
     Logic da:0%

Hvis nogen af jer kender til disse systemer og deres danske former og har
lidt tid til at hjælpe (det drejer sig om 10-40 navne pr. sæt), enten tag
CVS sourcen fra cvs.gnome.org og lav en patch, eller mail mig og jeg kan
sende filen det drejer sig om.

På forhånd tak,
-Lars

--
Lars Clausen (http://shasta.cs.uiuc.edu/~lrclause) | Hårdgrim of Numenor
"I do not agree with a word that you say, but I    | Retainer of Sir Kegg