Re: [Forum] Kernekompilering

From: Martin Petersen <martin.petersen@e-box.dk>
Date: Fri Mar 30 2001 - 17:41:31 CEST

Hej

Bare lige et par kommentarer

> Jeg kan ikke helt forstaa hvorfor du laver en `make clean`.
Så vidt jeg husker står dette i dokumentationen..

> Er der nogen grund til du ikke kalder den bzImage?
Det er selvfølgelig ligemeget, men vmlinuz er jo nu en gang det 'normale' navn, som det desuden også får efter 'make install' (hvis man er for doven til at flytte kernel og system.map selv..).

Til Mikkel:
Prøv eventuelt at flytte system.map til /boot også (jeg ved ikke præcis hvor den ligger i kilde-biblioteket).
Alternativt kan du bruge 'make install' - du skal så bare lige checke om vmlinuz og system.map kommer til at ligge i /, og i så fald selvfølgelig flytte dem til /boot.

Ved ikke om det hjælper, men der sker jo ikke noget ved at prøve.

mvh
Martin