Re: [Forum] Kernekompilering

From: Kasper Hald <khald@kemi.aau.dk>
Date: Fri Mar 30 2001 - 16:55:28 CEST

Hej Mikkel.

On Fri, 30 Mar 2001, Mikkel Mastrup wrote:

> Jeg kører RedHat 6.2 med en 2.2.14 kerne. Det virker ikke når jeg prøver at
> kompilere den nye 2.4.0 kerne. Jeg går ind i mappen hvor de nye filer ligger
> og skriver:
> make xconfig; make dep; make clean; make bzImage; make modules; make
> modules_install.

Jeg kan ikke helt forstaa hvorfor du laver en `make clean`.

> Så kopierer jeg ~/arch/i386/boot/bzImage til
> /boot/vmlinuz-2.4.0.

Er der nogen grund til du ikke kalder den bzImage?

> Der efter skriver jeg den ind i /etc/lilo.conf under
> navnet "linuxny" (uden gåseøjne). Til sidst kører jeg /sbin/lilo og så
> genstarter jeg.
>
> Når der så står "boot:" trykker jeg på TAB og vælger "linuxny". Det eneste
> der kommer er denne besked:
>
> boot: linuxny
> Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel.
>
> Og så sker der ikke mere. Hvad gør jeg galt?
>
> Mikkel

Jeg er ikke sikker paa hvad som du goer galt.
Det ville vaere rart med lidt mere dokumentation,
som f.eks. lilo.conf. Du boer kigge i
path/to/linux/code/Documentation/Changes
for at se om du skal opgradere noget foer
du kompilerer din kerne.

Proev at give os lidt mere at arbejde med.

M.v.h.

Kasper.

--
Kasper Hald