[Forum] suse 7.1 med mysql

From: Thomas G. Kristensen <geko@g2k.dk>
Date: Tue Mar 27 2001 - 17:18:33 CEST

Hejsa alle

Nu virker mysql, den er da oppe og køre, og strax kommer alle problemerne =)
Her prøver vi så at se om i har en løsning

jeg har installeret alle nødvendige pakker til mysql, den eneste jeg ikke har
taget er mysql_devel (regner jeg ikke med jeg har brug for) Jeg har oxo kørt
scriptet mysql_install_db som køre fint, den har oprettet alle tabeller und
alles, men min daemon køre ikke, det kan jeg ihvertfald se når jeg vil ændre
root password på db'en. Derfor har jeg prøvet at fyre en /etc/rc.d/mysql
start af, og her er resultatet

root@linux:/usr/bin > /etc/rc.d/mysql start
Starting service MySQL done
root@linux:/usr/bin > Starting mysqld daemon with databases from
/var/lib/mysql
010327 17:13:23 mysqld ended

og den smutter selv ud og skriver det enden... hvis jeg i stedet prøver en
safe_mysql --user=mysql & får jeg næsten samme resultat, undtagen selvf. den
øverste linje. Resultatet kan finde på at svinge, nogen gange skriver den
bare failed!

Jeg har efterfølgende kigget på /var/lib/mysql/linux.err som f.eks.
indeholder dette (den indeholder mange forekomster af denne type!)

010327 17:14:47 mysqld started
/usr/sbin/mysqld: File './linux-bin.index' not found (Errcode: 13)
010327 17:14:48 Could not use linux-bin for logging (error 13)
010327 17:14:49 /usr/sbin/mysqld: Can't find file: './mysql/host.frm'
(errno: 13)
010327 17:14:49 mysqld ended

og hey, både filen linux-bin.index og host.frm findes i /var/lib/mysql som
oxo står som mysqls datadir hvis jeg da har aflæst informationerne korrekt...

Hvad hulen kan fejlen være?