Re: [Forum] scsi emulering og mount

From: Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk>
Date: Wed Mar 14 2001 - 13:20:53 CET

-> Jeg har problemer med at mounte og se filer på min CD rom brænder
-> (hdc). Jeg kører SCSI emulering som kernemoduler og har flg. linie i min
-> lilo.conf
->
-> append="hdc=ide-scsi"
->
-> I min fstab står flg. linie:
->
-> /dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 noauto,owner,ro 0 0
->

Betyder at du mounter /dev/cdrom devicet under kataloget /mnt/cdrom

-> men når jeg mounter en cdrom med "mount /cdrom" får jeg en
-> fejlmeddelelse om "wrong fs type .......". Hvad gør jeg galt. Det skal
-> siges, at den glimrende læser fra xcdroast.

mount /mnt/cdrom burde virke
      ^^^^

Mvh
Martin

--
Reality is the stuff that doesn't go away just
because you stop believing in it.