Re: [Forum] problemer med fat32 og wine

From: <morten@hotpost.dk>
Date: Fri Mar 02 2001 - 12:31:34 CET

On 2, Mar, 2001 at 10:18:54AM +0100, mbuskx@students.aabc.dk wrote:
> hej
>
> jeg har en installation med dualboot win98 og redhat7.0 og vil gerne have
> mulighed for at køre delphi4 under wine, men der er det problem, at når man
> mounter et fat32 drev, kan redhat ikke forstå æ,ø,å, og delphi har placeret
> nogle dll filer i c:\programmer\fælles filer\... ,og kan derfor ikke finde
> filerne, da det bliver oversat til c:\programmer\f?lles filer\...
>
> håber at der er nogen der har nogle gode løsningsforslag

Maaske Delphi til Linux?

Jeg aner intet om om det er koebe eller freeware (sikkert ikke Open
Source), men det er maaske en mulighed.

Kiggede lige efter; du kan downloade en trial kopi, og se om det
virker, men det er mere en workaround ... jeg har desvaerre ingen fat32
partitioner her, men svjh. har jeg da med Debian vaeret i stand til at
se danske bogstaver i linux paa fat32 ogsaa ...

Det er maaske LANG, LC_ALL og lignende du skal saette til da_DK eller
saadan noget, check docs paa det, maaske 'info gettext' og 'info glibc'
giver noget.

HTH
               Morten

--