[Forum] Terminalprogram

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@mail1.stofanet.dk>
Date: Wed Jan 31 2001 - 22:32:52 CET

På et tidspunkt postede jeg et spørgsmål omkring hvordan jeg kunne
skaffe mig adgang til et stykke udstyr, sat til dev/ttyS1.
Jeg blev anbefalet at kigge på getty, som netop gør det muligt at
kommunikere via den serielle port. Imidlertid er det nu gået op for mig
at jeg formulerede mig forkert. Jeg ville ikke skaffe mig adgang til
linuxboxen via den serielle port, men skaffe linuxboxen adgang til det
tilsluttede udstyr - altså få pingvinen til at fungere som en terminal.
Lidt ligesom med Wintendos' Hyperterminal.

Nu har jeg løst problemet: Jeg skal bruge (surprise!) minicom...

For alle os som ikke rigtig ved hvor vi skal begynde, når vi søger en
oplysning eller et programnavn, som er relateret til et "spor",
anbefaler jeg at man prøver at skrive "apropos <spor>" ved
kommandoprompten.
Det virker forbavsende godt - lidt som når man bruger Google til at
spore sig ind på interessante websider.

minicom kom op som søgeresultat ved at skrive "apropos serial".

Martin