Re: [Forum] Re: StofaNet

From: Svend Erik Venstrup - Nielsen <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Wed Jan 31 2001 - 09:05:17 CET

Martin Filtenborg wrote:

> Hej!
>
> Jeg har lige installeret slic, og vil skam gerne anbefale det til alle
> stofanet-brugere. Jeg troede jeg havde et ganske smart logonscript, men
> slic er nu smartere.
> Findes på http://www.regnecentralen.dk/thm/sw/slic/index.dk.html

Lyder spændende

> Imidlertid løser slic ikke Lars' problem, han skal stadig ha' skabt
> forbindelse til kabelmodemet, og desangående har Svend Erik Venstrup
> Nielsen vist fat i den lange ende :)

Læs mit svar til lars [ hvis du har lyst Hm. hm.-]

> Nu prøvede jeg at køre nmap (via nmapfe) på 192.168.100.1, og fik
> nøjagtig samme resultat som ved 127.0.0.1 bortset fra maskinnavnet. Jeg
> har altså ikke ligefrem LÆST manualen til mit surfboard,

heller ikke her, men jeg har skæmmet den, der står da noget om MAC -
adresser i den.

> men måske kan nogen fortælle mig hvordan 192.168.100.1 bliver til
> kabelmodemets
> adresse. Jeg troede det var "transparent", og således ikke kunne ses??

På den led har jeg ikke tænk det, men du har jo ret, jeg har bedt om info
fra et par folk, når jeg får tilbagemelding skriver jeg om det, en af dem
jeg talte med, sagde at det lignede en "falsk"-ip-adresse, som kun
udnyttes rent driftmessigt, han undersøger det,

> Eller er jeg osse bare lidt dum?

nix

> Martin

hilsen svend