[Forum] Terminal til serielport

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue Jan 30 2001 - 21:59:10 CET

Hmmm...
Hvordan pokker får man skabt forbindelse til sin serielle port fra et
terminalprogram - sådan lidt i stil med Hyperterminal?
Jeg har et stykke udstyr koblet til Com2 som skal styres via en terminal
- og det sku' helst være min pc...
aterm - eller et af de andre af samme skuffe - har så vidt jeg kan læse
mig til ikke nogen options der gør dette muligt...

Er der i øvrigt nogen som har erfaringer med gcc og krydskompilering til
f.eks. mcore processoren fra Motorola?
Jeg har fundet ud af at man skal skaffe sig sourcen til gcc og kompilere
den op til sin target-processor.
Men får man så i samme hug genereret assembler, linker osv.? Og så stod
der osse noget om at man skulle skaffe sig de processorspecifikke
libraries og lægge dem et givet sted i directorytræet. Hvor får jeg mon
så fat i libraries til mcore-processoren? Jeg er lidt træt af at jeg kun
har en dos-baseret version af gcc til mcore - omend jeg måske kunne
rippe dén for libraries - hvis de altså passer i formatet.
Årsagen til at jeg godt kunne tænke mig at bakse med mit target-board
(dét på Com2) under linux, er at boardets monitor (picobug) interfacer
specifikt til gdb - som jeg så vil forsøge at finde en frontend a la DDD
til, og dermed lette debuggingen. Jeg kender ikke til gdb-frontends
under Wintendos - langt mindre frontends som kender til mcore :(

Anyone?

Venligst,
Martin Filtenborg