[Forum] Re: StofaNet

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue Jan 30 2001 - 21:37:02 CET

Hej!

Jeg har lige installeret slic, og vil skam gerne anbefale det til alle
stofanet-brugere. Jeg troede jeg havde et ganske smart logonscript, men
slic er nu smartere.
Findes på http://www.regnecentralen.dk/thm/sw/slic/index.dk.html

Imidlertid løser slic ikke Lars' problem, han skal stadig ha' skabt
forbindelse til kabelmodemet, og desangående har Svend Erik Venstrup
Nielsen vist fat i den lange ende :)

Nu prøvede jeg at køre nmap (via nmapfe) på 192.168.100.1, og fik
nøjagtig samme resultat som ved 127.0.0.1 bortset fra maskinnavnet. Jeg
har altså ikke ligefrem LÆST manualen til mit surfboard, men måske kan
nogen fortælle mig hvordan 192.168.100.1 bliver til kabelmodemets
adresse. Jeg troede det var "transparent", og således ikke kunne ses??

Eller er jeg osse bare lidt dum?

Martin