Re: [Forum] StofaNet

From: Morten Liebach <morten@pc89225.stofanet.dk>
Date: Tue Jan 30 2001 - 07:02:40 CET

On 29, jan, 2001 at 09:38:15 +0100, Lars Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogle som kan give mig et par gode råd til at få min stofanet
> opkobling til at fungere. Jeg har en SuSE 7.0.
>
> Mine problemer begynder måske med opsætning af netkort, jeg har to af
> slagsen, Realtek 8029(AS)og Realtek 8039.
>
> YaST2 detekter begge kort, men i hvis jeg skriver "cat /proc/net/dev" så har
> jeg kun 1 kort dette er Realtek 8039 som er /eth0 (kortet til Stofanet)
>
> Hvad kan jeg gøre for at få både /eth0 og /eth1 listet og konfigureret.
>
> Jeg kan ikke få forbindelse til stofanet hverken igennem telnet eller Slic
> [...]

Jeg har ingen erfaring med to netkort, men jeg husker engang hvor jeg
havde installeret SuSE 6.4 og ikke ku' telette til log-on serveren.
Det viste sig at vaere fordi der manglede en henvisning til 192.168.30.2
i /etc/hosts, og der var muligvis ogsaa noget i /etc/nsswitch.conf.
Proev at kig paa de ting, evt. vis os dem her paa listen, saa tror jeg
jeg kan komme i tanker om hvad det er der skal laves ... og det kan da
vaere at 7.0 er anderledes end 6.4.

HTH
                   Morten

--