Re: [Forum] StofaNet

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@mail1.stofanet.dk>
Date: Mon Jan 29 2001 - 21:55:29 CET

Selv hej!

Først: Jeg aner ikke en klaphat om Suse!
Men...
Kan du pinge dig selv på loopback-adressen 127.0.0.1?
Kan du pinge dig selv på din egen IP-adresse (192.168.x.y)?
Hvad får du ud af at køre ifconfig - som jeg da regner med ikke er
specifik for min mandrake :) Viser den kun lo og eth0?
Har du enablet begge kort i linuxconf? Networking - ...network devices -
Adaptor 1 & 2 og med de rette kernel modules?
Prøv at fjerne det ene kort, de er af samme type og jeg ville begynde
med at gøre opgaven så beskeden som muligt - så kan man jo altid
installere det andet kort senere.
Hvis du kan pinge dig selv via netkortet, kan du så også telnette til
Stofas loginserver på 192.168.30.2?
Netmaske = 255.255.255.0?
Default gateway = ?

Hvis jeg har puffet til din hukommelse på rette måde, ender du op med at
kunne logge ind manuelt, og så vil du givetvis kigge nærmere på det
login-script der ligger på Stofanet-cd'en :)
Når du så har bakset lidt med dét, vil du nok gerne have en kopi af det
script jeg har hér :) Det er lettere at forstå, virker fint og kan
afvikles via en knap på min menulinie (logon og -off i ét hug. Ingen
skriverier.)

Martin Filtenborg