Re: [Forum] Firewall ?

From: Andreas Bach Aaen <abach@mail1.stofanet.dk>
Date: Thu Jan 18 2001 - 19:46:38 CET

Torsdag 18. Januar 2001 15:22 skrev John Andersen :
> Hej,
>
> er der nogen af jer, der har erfaringer med firewalls?
> Hvilke kan anbefales? (gerne også til priser, der er til at
> betale).
>
> Jeg har desværre ikke tilstrækkelig Linux-kendskab til at jeg tør
> gå i gang med selv at lave en, idet firmaet skal have firewalls og
> VPN op at køre i løbet af ret kort tid.

Enten sætter du dig selv ind i det og sprer en masse penge, eller
også kommer du af med en bunke penge endda unden at være sikker på at
du har en god løsning.

> [...]
> Proxy Squid 2.3
> Apache 1.3.12
> SendMail 8.9.3
>
> pris 17.495 kr.
>
> Dertil kommer et VPN-modul, der også er kompatibel med MS PPTP m.m.
> Hvilket VPN-modul, de har baseret sig på som udgangspunkt kendes
> ikke, idet de ikke vil sige det (har været inde og selv lave noget
> programmering).
>
> pris 7.250 kr.
>
> Ialt 24.745 kr. + moms og installation.
>
> Jeg skal have vores netværk i Randers og Stockholm forbundet via
> VPN så Stockholm kan køre Navision på vores server.

PPTP hvilken skod protokol. Prøve at søge på PPTP på www.google.com
og tryk på "I am feeling lucky" dvs. hop direkte ind på første hit.
Her kommer en seriøs nedrakning af protokollen fra en meget troværdig
kilde.

> Er der nogen, der har nogen bemærkninger/forslag eller andre
> kommentarer til dette tilbud eller til en anden måde det kan løses
> på. Idag kører vi et blandet miljø med NT, Win95/98/Me og Linux.

Find noget der er baseret på IPSec. Tjeck f.eks. Lasats VPN løsning.
Det er i virkeligheden en embedded linux med hardwareoptimering af
kryptering (3DES).

Ellers kig på www.freeswan.org og få installeret IPSec på din
linuxbox.

Mvh

--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark