Re: [Forum] Creative sound blaster pci 512

From: Michael Westergaard <mw@daimi.au.dk>
Date: Wed Jan 10 2001 - 16:36:04 CET

> From forum-admin@aalug.dk Wed Jan 10 10:08:31 2001
> Subject: [Forum] Creative sound blaster pci 512
>

> Hej
> Jeg har købt et lyd kort "Creative sound blaster
> pci 512" det skulde gerne bringes til fungere
> under linux. jeg har set i FTAV samt mail
> arkivet, der har jeg fundet dette link.
>

> http://www.opensource.creative.com/snapshot.html
>
> emu10k1-20010109.tar.gz
> emu10k1-20010109.diff.gz
>
> dxr2-20010109.tar.gz
> dxr2-20010109.diff.gz
>
> awe-20010109.tar.gz
> awe-20010109.diff.gz

> [...]

Jeg mener at kunne huske at PCI 512 kortet bruger emu10k1 driveren...

Det er meget simpelt at installere. Der er en README fil i arkivet, men
så vidt jeg husker skal du blot skrive make, make install og rette lidt
i /etc/conf.modules - til mit Live! kort bruger jeg

alias sound emu10k1

og det virker med det samme.

   _______
  / \ Michael Westergaard