Re: [Forum] ftp program

From: Bjarke Dahl Ebert <ebert@irisa.fr>
Date: Wed Oct 25 2000 - 12:51:56 CEST

carsten wrote:

> Hej
> Jeg er i færd med at tømme mit directory for filer via ftp.
> Jeg kan dog ikke finde nogen kommando, hvor jeg kan tage hele dir på en
> gang. Kan man det??

I en ganske almindelig god gammeldags kommandolinie-baseret ftp-klient
kan man sige "mget *".
For ikke at skulle svare ja/nej til hver enkelt fil, kan du først skrive
"prompt off".

Hvis du skal have hele træer, gad vide om så "wget" kan være til hjælp.
Wget kan hente http-filer "transitivt", med ca. en million options til
at styre, hvilke links der skal følges, osv.

Mvh. Bjarke

--
IRISA-INRIA, Campus de Beaulieu, 35042 Rennes cedex, France
Home page: http://www.irisa.fr/compose/ebert/