Re: [Forum] Opsætning af modem

From: Paul Martin Bendixen <paulmb@worldonline.dk>
Date: Fri Oct 13 2000 - 22:35:24 CEST

Bo wrote:

> Hej Liste!

Hej Bo

> Hvordan sætter man et modem op i RedHat 6.2?
> Jeg har fundet ud af så meget som at der skal sving i kppp, men når man
> prøver at sætte forbindelsen op kommer der et hav af valgmuligheder
> (ikke mindst modem-kommandoer). Og det eneste jeg ved er at forbindelsen
> ikke virker, fordi der ikke er forbindelse til modem'et.
> Modem'et er et TeleDanmark 56k-modem på tty0 (COM1).
jeg opgav kppp det virker ret intuitivt men jeg syntes det var lettere
at bruge rp3 som er gnomes ppp-ting ( mit kppp virkede ikke ) sørg for i
kppp at trykke på [Query modem] det får den til at undersøge hvilke
kommandoer modemet har, sørg også for at devicet står til /dev/ttyS0 det
er ikke altid det virker med /dev/modem. desuden er der også noget med
brugerrettigheder til kppp jeg har ikke stødt på problemet m. rp3.

Paul M. Bendixen
paulmb@worldonline.dk

--Learning By EnTUXicating--