Re: [Forum] sendmail

From: Tommy Mogensen <tommy@stofanet.dk>
Date: Thu Oct 12 2000 - 01:05:00 CEST

"Soren L. Dittmer" wrote:

> Hmmm... Jeg mener da at huske, at qmail pr. default er sat op til at lukke
> for relay... Min opsatning har ikke relay, og jeg har ikke gjort noget for
> at stoppe det...
>
> Mvh
> - Soren

Erwin har ofte bedt mig om at bruge postfix, og qmail anbefaler mange,
og jeg har slet ikke uening i at sendmail er noget frygtelig noget at
configge, men da sendmail kører som default på red hat er det jo nemmere
;-)

Sendmail er også lukket for relay som default, og det er den også nu
igen efter en genstart af dæmonen.

Tak for hjælpen.

/tommy