[Forum] jeg er helt grøn i linux..

From: root <c_schou@stofanet.dk>
Date: Wed Oct 11 2000 - 20:51:28 CEST

Så derfor har jeg brug for hjælp.

Jeg har følgende ting, som jeg gerne vil have hjælp til:

1. installering og placering af rpm filer.
2. installering af tar.gz filer
3. sendmail
4. httpd

ad 1.
Jeg har prøvet at installere ved at sige rpm -i filnavn.rpm.
Dette er vist gået udmærket, men jeg aner ikke hvor det pågældende
program har lagt sig.

ad 2.
Jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at håndtere tar.gz filer. Hvad skal
jeg gøre med dem???

ad 3.
Sendmail bliver ved boot indlæst, men det tager en rum tid. Hvorfor gør
det det? Hvad skal det bruges til.

ad 4.
httpd bliver også loadet, men fejler. Hvorfor gør det det, og hvad
bruges httpd til ??

Jeg vil blive lykkelig hvis der var nogen som gad svare

Venlig hilsen
Carsten Schou

Ps. Hvor kan man finde relevant litteratur om linux system og net
administration på begynderniveau.....