Re: [Forum] HJÆLP -- mht. CD-ROM/FLOPPY under Debian

From: Miki T. Andersen <miq@worldonline.dk>
Date: Mon Oct 09 2000 - 16:08:56 CEST

>adgang til mit cd-rom drev eller mit floppy drev. Hvordan kan jeg få det.

Hvad står der i /etc/fstab filen?
I linux skal man først mounte et device før der er adgang til det.
Dette gøres med mount kommandoen.
Eksempel (fra Redhat jeg ved ikke om debian har samme stuktur) 'mount /mnt/cdrom'
så skulle der være adgang til cdrommen og når du skal have cd'en ud igen
skal du unmounte den med umount kommandoen. Du kan se i /etc/fstab hvor floppy
og cdrom bliver mountet og hvilke filsystem der er tilknyttet.

>min comp. er en gammel i486
Skulle ikke have noget at sige.

Mvh
Miki