Re: [Forum] DVD film til Linux

From: Andreas Bach Aaen <abach@mail1.stofanet.dk>
Date: Sun Oct 08 2000 - 21:40:31 CEST

On Sun, 8 Oct 2000, Mikkel Mastrup Jensen wrote:

> jeg lige høre, om nogen af jer har hørt om en lovlig DVD-afspiller til
> Linux?

Lad mig først gøre det klart. DeCSS er ikke ulovlig i Danmark. Herhjemme
er det i henhold til min bedste overbevisning lovligt at lave reverse
engeneering, hvis det sker for at sikre kompabilitet. Det er
DVD standardens ophavsmænd, der har valgt at kalde det ulovligt at lave et
DVD afkodnings og afspilningsprogram, hvis manikke har indbetalet $100.000
og skriver under på nogle ganske skrappe krav.

Af Open Source DVD afspillere har jeg selv delvis succes med
LiViD. (www.livid.org).

Der er dog også netop kommet et kommerciel linux software DVD
afspilningsprogram på banen, men det lader til, at de indtil videre kun
sælger det til OEM fabrikanter, der vil benytte det i DVD afspillere og
settopbokse. Så måske vil din kommende DVD afspiller køre Linux uden at du
aner det. Kig nogle uger tilbage på slashdot.org for at finde dette DVD
link.

Mvh

--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark