[Forum] Om harddiske og partitionering

From: Bo <miller@nospam.dk>
Date: Fri Oct 06 2000 - 13:40:13 CEST

On Thu, 05 Oct 2000 12:00:09 +0200
forum-admin@aalug.dk surprisingly wrote:

Når du installerer Linux, kan du i installationen vælge at koere enten
FDISK eller DISK DRUID (sidstnaevnte anbefales). Disse to programmer er
begge i stand til at sætte alt der har med harddiske op, incl.
formattering og partitionering.
Det er den letteste maade, tror jeg. Hvis du er nybegynder, saa brug
DISK DRUID - det er det nemmeste program at finde rundt i.

Hvoffor din HD har været delt op i 2x4GB er svaert at sige. Maaske fordi
DOS kan faa problemer hvis man har stoerre partitioneringer end 4GB paa
samme HD. Linux er forrygende ligeglad med den slags ting... :)
Dvs. der *er* en graense, men den er ret langt ude.

Du er velkommen til at ringe til mig - 86 18 97 18, men jeg er ikke
hjemme fredag aften (6/10) og soendag (8/10).

Bo Miller
miller@nospam.dk