[Forum] Forward af broadcast pakker

From: Miki T. Andersen <miq@worldonline.dk>
Date: Mon Oct 02 2000 - 15:45:29 CEST

Hej aalug'er

Er der nogen der kender en metode eller et program der kan forwarde broadcasts
fra et sub-net til en host på et andet subnet?

Mit setup er følgende:
Der er brug for at én host på det ene subnet kan broadcaste til én host på
det andet subnet. (jeg ved godt det ikke er smart med broadcast i dette tilfælde,
men det er til testformål, hvor mange enheder står og broadcaster og så for
at filtrere vil jeg gerne gøre det på denne måde.)
Jeg har et subnet 192.168.0.0/255.255.255.0 på eth1 på linuxboxen og et andet
subnet 10.0.0.0.0/255.0.0.0.0 på eth0 jeg har sat en route op i begge hosts
så de kan pinge hinanden og jeg kan også telnette mellem dem. Jeg har desuden
sat en ipchains rule der siger at det kun er pakker fra host1 til host2 der
kan komme igennem linuxboxen.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh
Miki