Re: [Forum] Lige to små spgs....

From: Jens Christian Østergaard Andersen <jensc.andersen@get2net.dk>
Date: Sun Oct 01 2000 - 13:53:29 CEST

Hej Thomas.

Er der overhovedet sat en DHCP server op på dit net? Det er jo den
første betingelse for at det klienterne virker.
Har du debugget netværket med ping? Altså startet med et ping til din
loopback adresse (127.1.1.0), derefter et ping til dit netværkskorts
adresse (192.168.0.xxx), et ping til din default gateway (typisk
192.168.0.1) osv.

Hvis en af dem fejler, ved hvor problemet ligger. Husk også at hvis du
vil have klientmaskinerne til kunne finde din server via den host navn,
skal den oprettes i klenternes host filer. Hvis du har mange klienter,
skulle du måske overveje at konfigurere en DNS server.

--
Med venlig hilsen
Jens Christian Ø. Andersen