[Forum] Lige to små spgs....

From: Thomas Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Wed Sep 27 2000 - 20:04:30 CEST

Hej igen alle

Jeg kommer lige med et teoretisk spørgsmål og med et problem

teori:
Hvorfor kan linux (altså X) ikke vises nogle ordentlige skrifttyper i f.eks. netscape. Hvis man f.eks. har en skrifttype på 10px i ert html doc, ja så går den helt amok! Hvorfor kan den ikke vise, tja, er det postscript?, skrifttyper rigtigt? Er det patenteret teknologi der er problemet...

problem:
Jeg skal i undervisningen af nogle elever på en ungdomsskole sætte en apache server op med php. Serveren har jeg selv, og alt virker normalt i den. Men jeg kan ikke komme i kontakt med de andre computere på det netværk jeg kobler mig på. Der er en hub jeg smider mig på, jeg har tjekket de andre computeres undernetmaske, og har forsøgt at sætte min til det samme og bare ip'en 192.168.0.*** (forskellige brugt)
De andre computere bruger dhcp, men heller ikke det virker...
Det som de andre computere skal, er bare at kunne komme i kontakt med den computer jeg selv har sat op igennem http (altså, bare en alm. tcp/ip forbindelse)
Er der nogen der har en ide til hvad problemet kan være?
Det er en rødhætte 6.2

Mvh.

Thomas G. Kristensen