[Forum] lille kommando / script

From: Thomas Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Tue Sep 12 2000 - 06:35:51 CEST

Hej alle

Selv om det er et stykke tid siden jeg har besvaret nogen spørgsmål herinde da jeg har haft lid travlt spørger jeg alligevel herinde...

Er det muligt, let og hurtigt at skrive en kommando / et script der erstatter alle forekomster af æøå med de tilsvarende html-koder? Jeg lavede engang et dos-program (i Pascal) der kunne det samme, men jeg mener man med enkelte kommandoer kan "søge og erstatte" på den måde i Linux...

Nogen der kan huske hvordan det forholder sig med det?

Mvh.

Thomas Greve Kristensen