Re: [Forum] Re: [Forum] Re: [Forum] Re: [Forum] Installation af Windows på Linux Box

From: Svend Erik Venstrup - Nielsen <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Thu Aug 10 2000 - 06:20:26 CEST

Kasper Hald wrote:

> Hej Mikkel.

> Saa vidt jeg husker saa havde du en virkende Linux distro.
> Har du det kan du jo man/info fdisk. Om det er den samme
> som til Windows skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig har haft
> en Win-maskine.
>
> M.v.h.
>
> Kasper.
>
> --
> Kasper Hald
> Ph.D.-student in Theoretical Chemistry
> Email: khald@kemi.aau.dk
> For further information : http://www.kemi.aau.dk/~khald
>
> --
> [...]

Hej Mikkel

Her er en oversigt over Lin/Dos Fdisk

Komandoer til Linux [ fdisk ]

Command (m for help): m
Command action
   a toggle a bootable flag
   b edit bsd disklabel
   c toggle the dos compatibility flag
   d delete a partition
   l list known partition types
   m print this menu
   n add a new partition
   o create a new empty DOS partition table
   p print the partition table
   q quit without saving changes
   s create a new empty Sun disklabel
   t change a partition's system id
   u change display/entry units
   v verify the partition table
   w write table to disk and exit
   x extra functionality (experts only)

Command (m for help):
----- [ End fdisk Linux ] ------

Dos / Win
 (Er skrevet ud af hukommelsen, så der kan være nogle forskelle
(o-> )
ser således ud:

FDISK Ver nr fast disk håndterings værktøj
© og det sludder Novell

Partitioner for 1´ste harddisk ( 40,6 Mb 611 cylindere )
nr drive start end MB status Type
1 C: 0 610 40,5 A PRI DOS

Vælg
1 Lav en dos partion
2 Slet en dos partion
3 Vælg boot partionen
4 Genskab MBR partionen

Indtast den valgte option ( ETC = exit ) [ ? ]
----[ End fdisk Dos ] --------

Husk på [ fdisk ] er hværken i Linux eller Dos et farligt program,
det er nogen tid siden jeg har brugt dos [ fdisk ]
men jeg har lige frisket det op, ( på min værksteds computer ) og
det er mere harmløs end det i Linux, det spørger om du er sikker
m.v.

Jeg har ikke fulgt tråden konsekvnet men 1 Mb kan du ikke bruge
til noget, på 1 Gb kan der være en skrabet linux,
dog med grafisk brugerflade.

Jeg mener at kunde huske at det er nemmest at instalere Win for
Lin,

Håber det er til hjælp Hilsen (-;>/