Re: [Forum] Re: [Forum] Re: [Forum] Installation af Windows på Linux Box

From: Mikkel Mastrup Jensen <mikkelmastrup@hotmail.com>
Date: Wed Aug 09 2000 - 23:38:25 CEST

>hvordan kommer jeg så ind i kommando-prompten der?
>
>Tjah, det kommer meget an på hvad for en distro du har, jeg selv sværger
>til en SuSE 6.2 CD jeg bruger til det, og ikke andet, min gamle RedHat
>5.2 er heller ikke helt ueffen, men hvis det eneste du her er det nyeste
>af det nyeste så er du på den, de er så automagiske at det halve kunne
>være nok! ;-)
>
>Du behøver ikke en shell for at lave noget, bare lad som om du vil
>installere fra bunden af, og så slet alle partitioner når du kan komme
>til det.

Når jeg prøver at vælge "ingen partitioner" under en Linux-installation, så
siger den at de skal MINDST være én partition og den skal hedde "/".
Så har jeg prøvet at lave en fat-partition med navnet "/", men det virker
ikke. Hvis jeg downloader de der Debian-disketter skal jeg så bare skrive
"FDISK" (uden gåseøjne) i kommandopromptem?

Mikkel

PS: Er FDISK til Linux det samme som FDISK til Windows?
PPS: Hvad er minimum størelsen for en "/"-partition, hvis der ikke skal
ligge noget på den. 1 MB?